بادام هندی غنی از مس است که در متابولیسم آهن، کمک به تشکیل سلول های قرمز خون و حفظ استخوان ها و سیستم ایمنی سالم نقش دارد.
 
چکیده : فواید بادام هندی برای سلامتی عبارتند از قلب سالم، عملکرد عصبی و عضلانی قوی، کمک به شکل گیری گلبول های قرمز و بهبود استخوان و سلامت دهان. بادام هندی همچنین به رهایی از دیابت، کم خونی و سنگ صفرا نیز کمک می کند. با ارائه یک دفاع آنتی اکسیدانی، سیستم ایمنی بهتری نیز ایجاد می کند.

 تعداد کلمات 990 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

بادام هندی چیست؟

بادام هندی جزو مغزهای فوق العاده ای است که متعلق به خانواده Anacardiaceae می باشد که شامل انبه و پسته است. آنها در اصل بومی نواحی ساحلی شمال شرقی برزیل هستند. بادام هندی دانه هایی شبیه به کلیه دارند و به طور گسترده در مناطقی که دارای آب و هوای گرمسیری هستند کشت می شوند. بادام هندی در کشورهایی مانند هند، سریلانکا، کنیا و تانزانیا رشد می کند. این نوع آجیل به پایین میوه ای، که به عنوان سیب بادام هندی شناخته می شود، چسبیده می شود و کاربردهای مختلف دارد و به طور خاص در برزیل، آسیا و آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد.
 

حقایق تغذیه ای و  فواید سلامتی بادام هندی

بادام هندی بسیار مغذی است و منبعی قدرتمند از پروتئین ها و مواد معدنی ضروری مانند مس، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است. سدیم نیز در مقدار بسیار کم در آن وجود دارد. بادام هندی همچنین حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین C، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6، فولات، ویتامین E (آلفا توکوفرول) و ویتامین K (فیلیووینون) می باشد. بادام هندی منبع اسید اولئیک است و در صورت مصرف مناسب، مقدار مفید چربی تک غیراشباع و مقادیر کم چربی های چندگانه غیر اشباع را بدون کلسترول مضر در اختیار بدن قرار می دهد.

فواید سلامتی بادام زمینی باور نکردنی است و مواردی که در ادامه ذکر شده اند دلایل کافی برای اینکه باید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ارائه می دهند:

پیشگیری از بیماری های قلبی

بادام هندی منبع خوبی از چربی های سالم است که برای جذب ویتامین های محلول در چربی A، D، E و ویتامین K و تولید اسیدهای چرب ضروری برای رشد مغز و لخته شدن خون ضروری است. این چربی های سالم شامل چربی های تک غیر اشباع (MUFA) و چربی های چندگانه غیر اشباع (PUFA)می باشند. آنها برای قلب مفید هستند و به کاهش کلسترول بد (LDL کلسترول) در صورت مصرف در مقادیر مناسب، حتی در افراد دیابتی نیز کمک می کنند. کلسترول LDL می تواند به علت مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده افزایش یابد و تهدیدی جدی برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی-عروقی مانند آترواسکلروز یا سخت شدن سرخرگ ها باشد. مطالعات نشان داده اند که انتخاب چربی های غیر اشباع به جای چربی های اشباع، سطح کلسترول HDL را بهبود می بخشد، سطوح تری گلیسرید را کاهش می دهد و به طور کلی فشار خون را نیز کاهش می دهد. گنجاندن مغزهایی همچون بادام هندی، و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کلزا در رژیم غذایی می تواند این چربی های غیراشباع سالم را در اختیار بدن قرار دهد. 

عضلات و اعصاب سالم 

روغن های گیاهی منبع خوبی از منیزیم هستند که برای رشد سالم استخوان ها، عضلات، بافت ها و اندام های بدن حیاتی است. منیزیم به حفظ فشار خون کمک می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، عملکرد عصب را حفظ می کند واستخوان ها را قوی نگه می دارد. همچنین در فعالیت های متابولیک نقش دارد، فعالیت های انسولین را کنترل می کند و سطح قند خون بدن را تنظیم می کند. کمبود منیزیم متابولیسم کلسیم و هورمون های مسئول تنظیم آن را تغییر می دهد.
 

کاهش خطر ابتلا به دیابت

وجود مقادیر بسیار کم قند و کلسترول مضر در بادام هندی، باعث می شود این مغز برای بیماران دیابتی بی خطر باشد! بادام هندی حتی به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.


پیشگیری از سرطان

تحقیقات انجام شده نشان داده اند که فراوانی آنتی اکسیدان هایی همچون اسید های آناکاردیک، کاردانول ها و کاردول ها در بادام هندی، آن را برای افرادی که تحت درمان برای تومور و سرطان قرار دارند، موثر می سازد. بادام هندی آسیاب شده شکلی از پروتئین است که نسبتا ساده جذب می شود و توصیه می شود که برای بیماران نیز مفید است.
 

افزایش تشکیل گلبول های قرمز 

بادام هندی غنی از مس است که در متابولیسم آهن، کمک به تشکیل سلول های قرمز خون (RBC) و حفظ استخوان ها و سیستم ایمنی سالم نقش دارد. همچنین برای سیستم عصبی و اسکلتی بدن ضروری است. کمبود مس در بدن ممکن است سبب پوکی استخوان، ضربان قلب نامنظم و کم خونی شود.
 

تقویت استخوان و سلامت دهان و دندان

بادام هندی حاوی فسفر است که برای رشد سالم دندان ها و استخوان ها ضروری است. فسفر به سنتز پروتئین، جذب کربوهیدرات ها و چربی ها و حفظ سلامت سلولی نیز کمک می کند.


کاهش خطر ابتلا به کم خونی

بادام هندی منبع غذایی آهن است که برای حمل اکسیژن در بدن و کمک به عملکرد آنزیم ها و سیستم ایمنی حیاتی است. کمبود آهن در رژیم غذایی می تواند منجر به خستگی، کم خونی و افزایش حساسیت به عفونت شود.
 

پیشگیری از سنگ های صفراوی

سنگ های صفراوی رسوبات شبیه به سنگ هستند که معمولا شامل کلسترول هستند که در کیسه صفرا تجمع می یابند. گنجاندن منظم آجیل های سالم مانند بادام هندی به رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراویکمک کند.
 

تقویت سیستم ایمنی بدن

بادام هندی حاوی روی است، که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، عفونت های میکروبی، سنتز پروتئین و بهبود زخم ها دارد. روی در دوران بارداری برای رشد نوزاد و سال های رشد کودکی برای حفظ حالت پایدار بدن آن ها بسیار مهم است.

ادامه دارد...

منبع :
سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
مغذی‌ترین مغزهای خوراکی یا آجیل
خواص و فواید بادام 
معرفی بادام تلخ و خواص درمانی آن​​​​​​​